Happy New Year - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg Yvette

08 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve vrienden, allereerst natuurlijk allemaal een heel gelukkig en gezond 2014 gewenst vanaf de andere kant van de wereld. Ik hoop dat jullie het allemaal goed begonnen zijn met een gezellige avond en een leuk feestje.

Hier gingen de feestdagen iets anders dan ik in Nederland gewend ben. Toen het kerstavond was had ik helemaal niet het kerstgevoel, want ik heb het natuurlijk nog nooit eerder meegemaakt dat ik met kerst naar het strand ging (in Nederland loop ik rond die tijd alleen maar te klappertanden). 1e kerstdag hebben we eerst met huisgenoten een kerstontbijt gemaakt. ’s Middags met z’n allen naar mambo beach om ’s avonds bij Wilhelminaplein te gaan gourmetten. Het was een erg gezellige dag met z’n allen. 2e kerstdag hebben we op daaibooi beach gebarbecued met de huisgenoten. Gitaar mee, wijntje mee, lekker eten mee en alleen maar gezellig mensen. Na zonsondergang gingen de fakkels aan en was de dag helemaal compleet, het leek wel een romantische film, zo mooi was het. ’s Avonds hebben we het nog even afgesloten bij Bermuda, mijn kerst was dus erg geslaagd. Toch blijft het raar dat ik kerst heb gevierd met 28 graden op het strand.

Terwijl ik op het strand lag te niksen, sloeg thuis in Nederland de vakantiestress toe. Want Pap & Inge kwamen de dag na kerst, voor het gemak noemen we het even 3e kerstdag, aan in Curaçao voor een weekje vakantie. Na een vertraging van 4u kon ik ze eindelijk weer een dikke knuffel geven. Ze verbleven in het hotel waar Peter en Anne-Lynn eerder verbleven, dus ze waren dicht bij mij. Ik kon lekker een paar nachten bij ze slapen want ze hadden een extra kamer met bed en TV (jezus wat fijn om even te kunnen zappen). We hebben een heerlijke week gehad en hebben veel leuke dingen gedaan, waaronder verschillende strandjes en landhuizen bezocht, een bezoek aan de blauwe kamer gebracht en als hoogtepunt heb ik samen met Inge gezwommen met dolfijnen. Ook hebben ze hier Oud & Nieuw gevierd. Ik heb ze meegenomen naar Hemingway, een restaurant aan het strand. Hier kwamen ook een aantal van mijn huisgenoten en traden Gerard Joling en Gordon op. Toen we daar aankwamen bleken er nog meer bekende Nederlanders aanwezig te zijn waaronder Jan Smit, Jeroen van de Boom en Irene Moors. Middernacht werd er geprobeerd om het wereldrecord champagneflessen ontkurken te verbreken. Samen met mijn lieve huisgenoten heb ik geprobeerd zo goed mogelijk de flessen te ontkurken. Helaas weet niemand uiteindelijk of het record nou wel of niet is gehaald, maar het was allemaal een groot succes. Na het vuurwerk zijn Pap & Inge terug gegaan naar hun hotel en ben ik samen met de huisnootjes nog even naar Wet & Wild gelopen waar de rest van de huisgenoten waren. Het was een erg leuke avond en ik ben 2014 goed begonnen. De volgende dag gingen we er weer vroeg uit want om 12u moesten we natuurlijk deelnemen aan de Nieuwjaarsduik bij Zanzibar. Afzien hoor, hier in Curaçao.

Het eerste feestje van 2014 is ook alweer een feit. Afgelopen zondag was Fuikdag. Dit is voor veel mensen het feest van het jaar. Het was echt geweldig. Je kan het vergelijken met een festival, maar dan zit iedereen in het water. Iedereen had opblaasboten, banden en drankkoelers gekocht om hiermee het water op te gaan. Van ongeveer half 10 tot 17u hebben we op het water gedobberd met onze boten en hier en daar een beetje gedanst waar dat kon. Het was een geweldige dag en een feestje dat ik niet had willen missen.

Met de komst van 2014 betekend het ook dat de maand is aangebroken dat ik Curaçao weer ga verlaten. Vrijdag ga ik met Anouk en Anique een weekendje naar Aruba en als ik dan terug kom ga ik 10 dagen later naar huis. Op dit moment is het een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant moet ik hier heel veel moois achter laten, maar aan de andere kant heb ik ook weer heel veel zin om al mijn lieve vrienden en familie te zien.

Tot heel snel lieve vrienden,
Ayo

  • 08 Januari 2014 - 21:09

    Nely:

    Maar deze ervaringen neemt niemand je meer af!! Tot ziens over iets meer dan 2 weken..

  • 08 Januari 2014 - 21:30

    Jacqueline:

    Wat leuk je dat pap en inge er waren met oud en nieuw!
    Het klinkt allemaal zo leuk :o
    Geniet er nog van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Yvette

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 10333

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Stage in Curaçao

Landen bezocht: