Half way point - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu Half way point - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu

Half way point

Blijf op de hoogte en volg Yvette

25 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik ben nu net over de helft van mijn tijd hier. De tijd gaat zo super snel en het gaat nog steeds hopi bon. Op dinsdag 5 november kreeg ik te horen dat ik was genomineerd voor stagiaire van de maand. ’s Avonds moest ik bij club Cinco een aantal rondes strijden tegen 4 andere studenten. Uiteindelijk ging de eerste prijs net aan mijn neus voorbij en werd ik tweede. Ik heb erg leuke prijzen gewonnen zoals een geheel verzorgde stranddag en een kilo sushi. Deze prijzen zijn natuurlijk al goed besteed haha. De weekenden voelen nog steeds als korte vakanties, 's avonds stappen en de volgende dag uitbrakken op een strand. Wat een slecht leven ..

Op stage gaat het ook nog steeds goed. Het is gezellig druk nu er 3 nieuwe stagiaires bij zijn gekomen. We hebben onze drukste maand nu achter de rug. November was de diabetesmaand. Zondag 10 november vond onze wandeling plaats en afgelopen zaterdag hadden we een ledendag. Wij hebben met de stagiaires voor het programma van de kinderen gezorgd. Het was erg leuk om te doen. Ook kwam Sinterklaas nog langs. Ze vieren dat hier zo leuk, met veel zang, dans en lawaai. Heel anders dan bij ons in Nederland waar we vaak bang zijn voor de sint en allemaal verlegen naar voren komen om bij deze beste man op schoot te zitten. Hier kwam Sinterklaas bijna niet aan het woord en deden de pieten allerlei spelletjes met de kinderen. Het was erg leuk om mee te maken. Ook ben ik inmiddels een beroemde op het eiland haha. Bij CBA zijn we bij Kofi i Notisia live in beeld geweest, jaja live. Erg leuk om mee te maken, maar helaas was wel alles in het Papiaments waardoor je niet alles meekrijgt. Ik moet zeggen dat ik al aardig kan volgen waar ze het over hebben maar ik wou dat ik vloeiend Papiaments sprak, dat was een stuk makkelijker geweest haha. Donderdag 14 november hebben we ’s avonds een gospelconcert gehad. Dit was ook erg leuk om te zien. Een soort sister act gevoel kreeg ik erbij.

We hebben ook koninklijk bezoek gehad. Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima waren hier voor een bliksem bezoek van 2 dagen. Vorige week maandag waren ze op het Brionplein, dicht bij mijn huis. Natuurlijk zijn we er even naartoe gelopen om een glimp van ze op te vangen.

Het regenseizoen is ook begonnen. Het kan hier soms plotseling met bakken uit de hemel komen en zo snel als het kwam kan het dan ook weer weg zijn. De regen is wel lekker af en toe en het eiland ziet er hierdoor wat groener en mooier uit. Wat wel een beetje vervelend is dat ons huis niet echt is gebouwd op veel regen. Dus als het met bakken uit de hemel komt dan loopt het binnen ook langs de muren. Het hoort er allemaal bij. Een minder leuke ervaring was een lege koelkast. Via Facebook vertelde een huisgenoot dat hij thuis was gekomen van stage en een lege koelkast aantrof. Waarschijnlijk is alles meegenomen door zwervers, of zoals wij die hier noemen tjollers. Ik had alles in een tas in de koelkast staan zodat ik precies wist wat van mij was. Maar ik heb het hierdoor wel erg makkelijk voor hem gemaakt, hij heeft gewoon mijn hele tas meegenomen. Kon ik weer opnieuw alle boodschappen halen, gelukkig heeft hij dit op een maandag gedaan, dan zijn de tassen altijd wat leger omdat het weekend net is geweest haha.

Ik ben van plan om samen met een paar huisgenootjes binnenkort te gaan duiken. Het moet een hele ervaring zijn en je moet het bijna gedaan hebben als je hier zit. Ook willen we in januari misschien nog een weekendje naar Aruba. In december wil ik ook nog met dolfijnen zwemmen en ik wil de blauwe kamer nog gaan bezoeken. Er staan dus nog genoeg leuke dingen op de planning. Over 8,5 week kom ik al naar huis en dat klinkt zo weinig, dus ik ga nog even flink genieten hier. De feestdagen komen eraan en dan zal ik jullie wel extra missen. Maar we hebben met huisgenoten al leuke dingen op de planning staan tijdens de feestdagen. Zo hebben we met ongeveer 35 huisgenoten lootjes getrokken om zo Sinterklaas te vieren. Het eiland is ook leuk versierd in kerstsferen en vorige week hebben we het kantoor al versierd. Het word dus een gezellige maand op Curaçao.

Ayo, tot snel!
Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Yvette

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 10343

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Stage in Curaçao

Landen bezocht: