Feestmaand en aftellen!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu Feestmaand en aftellen!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu

Feestmaand en aftellen!!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven en er is in de tussentijd voor mij niet heel veel gebeurd. Ik merk heel erg dat het nu de normaalste zaak van de wereld is dat ik twee keer per week naar een strand ga en de mooiste dingen zie. Ik weet dat ik het vaker heb gezegd, maar wat gaat de tijd super snel! Morgen over 5 weken kom ik al naar huis. Wat aan de ene kant een heel leuk vooruitzicht is, maar aan de andere kant ook het einde betekend van een fantastisch avontuur.

6 december was pap jarig. Ik moet zeggen dat dat toch wel dagen zijn dat ik thuis extra mis. Ik had hem via greetz.nl een heliumballon gestuurd die in een grote doos werd afgeleverd. Hij had gewacht met open maken totdat ik op Skype was. Ik heb me dood gelachen want pap vroeg zich telkens af: ‘Wat voor een beest zit er in die doos?’ ‘Wat springt eruit?’ ‘Wat voor viezigheid heb je erin laten stoppen?’ Des te leuker was zijn reactie toen de ballon tevoorschijn kwam en hij het kaartje zag. ’s Avonds natuurlijk weer even geskyped toen de hele familie op bezoek was. Het zag er gezellig uit en ik wou dat ik erbij had kunnen zijn.

Op stage gaat het nog steeds goed. Het einde is al in zicht. Vanaf volgende week heb ik twee weken vakantie en daarna nog maar twee weken werken en dan ben ik al klaar. Het aftellen is dus wel echt begonnen. Ik ben nu vooral bezig met saai schoolwerk. We zijn met de stagiaires op een basisschool geweest om voorlichting te geven over frisdrank. Deze voorlichting werd natuurlijk gedaan door de diëtetiek studenten, ik mocht mee om de foto’s te maken. Wat een super schattige kinderen waren het, allemaal op een rijtje en aandachtig luisterend naar het verhaal. De juf moest het wel telkens vertalen omdat ze weinig tot geen Nederlands spraken. Maar het is helemaal goed gekomen en de voorlichting was meer dan geslaagd. Ik ga me nu vooral nog bezig houden met verslagen voor school. Ook help ik nog een beetje mee met de voorbereiding van verschillende evenementen die nog op de planning staan: een poolparty, een zeskamp en een sponsorzwem om geld in te zamelen voor de stichting. Erg leuk dus.

Met de huisgenootjes hebben we op 5 december nog sinterklaas gevierd. We hadden lootjes getrokken en jij moest voor de desbetreffende persoon een cadeau kopen voor 20 gulden en een klein gedichtje maken. Er deden ongeveer 35 mensen mee dus het was een drukke maar gezellige avond. Ik heb een bon gekregen van een heel leuk kledingwinkeltje hier op het eiland. Ik heb de bon inmiddels al goed besteed en een leuk kerst shirtje gevonden.

Ondertussen heb ik ook goed nieuws gehad uit Nederland. Ik mag in februari begin aan de minor Event Management aan het Windesheim in Zwolle. Het was mijn eerste keuze, dus ik ben erg blij dat ik ben aangenomen. En het is natuurlijk erg fijn dat ik weer door kan als ik straks thuis kom. Ik wil alle lieve mensen thuis bedanken die me telkens van die leuke kaartjes en berichtjes sturen. Het is fijn om te weten dat ik nog niet vergeten word. Mijn kast hangt al aardig vol met alle lieve kaartjes en foto’s. Dank jullie wel!

Afgelopen weekenden waren vrij rustig. Lekker naar het strand geweest en ’s avonds natuurlijk wezen stappen. De feestdagen komen eraan en dat zijn dagen die hier op het eiland goed gevierd worden. Het eiland is zo leuk versierd. Overal staan kerstbomen en de helft van de palmbomen zijn voorzien van lichtjes in allerlei kleuren. Ik ben erg benieuwd naar hoe het hier gevierd wordt, wij hebben al verschillende leuke dingen op de planning staan met huisgenoten. Volgende week vrijdag komen pap & Inge weer op bezoek. Ik kan bijna niet wachten en heb erg veel zin in hun komst. We hebben nog een aantal leuke dingen op de planning staan, namelijk met dolfijnen zwemmen, een bezoek aan de blauwe kamer brengen en misschien nog duiken. Ik ga met Anique en Anouk in januari nog een weekendje naar Aruba. We gaan daar onder andere skydiven en natuurlijk nog meer leuke dingen van het eiland zien!! :D

Ik ga nog even heel hard aan het werk om de laatste weken van mijn stage goed af te ronden, maar ik ga tegelijkertijd ook nog heel hard genieten van de laatste 5 weken op dit prachtige eiland.

Ayo dushi’s, tot snel.
Liefs xx

  • 19 December 2013 - 19:42

    Merle:

    Leuk verhaaltje weer Yv! Nog eventjes genieten voordat je weer naar huis komt.
    Kusjes

  • 20 December 2013 - 18:04

    Maria Olde Heuvel:

    Hoi,
    wat fijn dat het daar zo mooi is! Ik hoop dat je gaat duiken, dat is erg mooi.
    Hele fijne feestdagen daar! Groetjes en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Yvette

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 10347

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Stage in Curaçao

Landen bezocht: