Gezelligheid en beestjes! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu Gezelligheid en beestjes! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Yvette Bossink - WaarBenJij.nu

Gezelligheid en beestjes!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

25 September 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Ik zit hier alweer bijna een maand en het gaat nog steeds hopi bon. De tijd vliegt echt voorbij. Vorig weekend zijn we overdag naar Mambo beach geweest. Lekker vertoeven op het strand. Vaak gaan we op zondag naar de happy hour van Wet & Wild en als we nog zin hebben blijven we daar hangen. Vorige week vrijdag zijn we ook naar Wet & Wild geweest, om rustig even een cocktail te drinken aan het strand, dachten we. Dat liep even anders. Toen we de hoek omkwamen bleek dat er een feestje aan de gang was. Het was een erg gezellig feest, maar het was ook erg warm. Daarom hebben we om half 2 ’s nachts maar besloten om een verfrissende duik in zee te nemen. Nou verfrissend was het zeker, het was de eerste keer dat ik het hier koud heb gehad. Vorige week zaterdag gingen Inge en Berry met dolfijnen zwemmen en ik ging mee als persoonlijk fotograaf. Ik kon heel mooi boven op een soort toren staan waardoor ik op ze neer kon kijken. Het was zo fantastisch om te zien. Het was maar goed dat die toren een beetje aan de hoge kant was, anders was ik zo het water in gesprongen.

M’n huis bevalt ook nog steeds goed, het is een gezellig bende nu alle kamers vol zitten.
Elke vrijdag zeggen we tegen elkaar dat we vakantie hebben. De weekenden voelen hier net als mini-vakanties. Lekker naar het strand en cocktails drinken. Ik heb al een favoriet: de Strawberry Daiquiri. Afgelopen vrijdag zijn we naar Full Moon geweest. We gingen eerst met alle huisgenoten in twee locobussen over het eiland touren. Na de tour zijn we gestopt bij Kokomo beach waar het beroemde feest Full Moon werd gehouden. Het was een erg leuk feest waar we meteen de verjaardag van Anouk goed gevierd hebben. Zondag lekker naar het strand om ons op te laden voor een nieuwe stageweek.

Ohja, ik ben hier voor mijn stage hihi. In de weekenden vergeet je dat gewoon, maar als de maandag aanbreekt gaan we weer aan de slag met een nieuwe stageweek. Het werk bevalt me nog steeds goed. Het is fijn dat ik zoveel vrijheid heb in mijn werk. De eerste weken waren nog wel een beetje onwennig omdat je niet weet wat er precies van je verwacht word en hoe alles binnen de organisatie gaat. Maar inmiddels heb in mijn draai wel gevonden. Ik ga samen met Sterre voorlichtingsmateriaal maken voor Sokudi zodat zij dat uit kunnen delen. Een leuke opdracht, want het ontbreekt hier nog wel een beetje aan voorlichtingsmateriaal. Ook ga ik helpen bij de organisatie van een grote wandeling, waar meer dan 1000 mensen aan deelnemen.

Mijn spinnenfobie is hier ook aan het overgaan. Zonder moeite mep ik een spin van 7 cm aan gruzelementen (zijn jullie niet trots?). Ok, als ze groter worden hou ik het al snel voor gezien, maar dit is voor mij al een hele prestatie. Helaas heeft deze fobie plaatsgemaakt voor een nieuwe fobie; kakkerlakken. Wat een vieze, smerige, ranzige beesten zijn dat zeg. Gelukkig heb ik er tot nu toe nog niet veel gezien (even afkloppen).
De muggen zijn al iets vriendelijker voor mijn benen en ik heb van de security hier in de straat een goeie tip gekregen: de Aloë Vera plant bij ons in de tuin. Even smeren en de plekken moeten zo weg zijn, ik ben benieuwd en ik hoop dat het werkt.

Ayo Dushi’s, tot snel.
Liefs xx

  • 25 September 2013 - 15:29

    Anne Bom:

    Heee Yvette!

    Wat een mooi verhaal weer, straalt er vanaf dat het helemaal top is daar!
    Fijn dat de stage ook bevalt! enne.. vergeet je vooral niet te genieten van het weer, het strand, de mannen en de feestjes?;)
    in ieder geval GENIET! en nog veel succes daar,

    Liefs, Anne

  • 25 September 2013 - 15:42

    Inge:

    Hee dushi!!!

    Zo snel als de tijd bij jou gaat, gaat hij helaas ook bij ons.
    Wij zijn alweer vollop aan t werk en alles is weer Same shit, different day!!
    Maar we hebben het fantastisch gehad!!

    Tnkx voor de gezelligheid nogmaals, het was top!!

    Groetjes aan Anouk en tot snel!!

    Ps check je mail;-)

  • 25 September 2013 - 16:28

    Marlou:

    Haaaa Yv! :D

    Jeeeej, alweer zo'n leuk verhaal!
    En wat gaat de tijd snel inderdaad, gelukkig maar, haha!
    De foto's zijn echt super mooi, ben jaloers!
    Tot snel op Skype! :D

    xxxxxx







  • 25 September 2013 - 17:23

    Manouk:

    Oooooooh Yv, ik ben zo blij dat het met je spinnenfobie steeds een stukje beter gaat!!!! Goed dat je er nog een tijdje zit, als je terug komt kun je mij blij maken;). Hoef ik me niet steeds weer op te offeren. Haha. Toch mis ik je wel een beetje, het is zo wel heel stil:( Heel veel plezier nog spreek je snel. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Yvette

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 10356

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Stage in Curaçao

Landen bezocht: